Marelize Gerber

Marelize GerberAustriacki sopran koloraturowy Marelize Gerber pochodzi z RPA. Urodzona w Kapsztadzie, studia wokalne odbyła w Wiedniu w klasie śpiewu prof. Mimi Coertse i prof. Ruthilde Boesch. Ukończyła także studia muzykologiczne otrzymujac tytuł Masters’ Degree in Music. Marelize Gerber swoje umiejętności i wiedzę w zakresie wokalnym i scenicznym pogłębiała na kursach mistrzowskich pod kierunkiem takich specjalistów jak: Mieke van der Sluis (śpiew barokowy), Jesper Christensen (barokowe zespoły kameralne), Peter van Heyghen (opera barokowa) and Sigrid T’Hooft (gesty i taniec barokowy).

Artystka prowadzi ożywioną działalność koncertową jako solistka. Jako jedną z najbardziej cenionych koloratur w Austrii koncertowała niemal w każdym zakątku tego kraju, w większości krajów Europy, a także w USA, w Chinach, Hong Kongu, Syrii, Turcji i Meksyku.

Marelize Gerber była zapraszana do wzięcia udziału w takich festiwalach jak Grafenegg Music Festival, Resonanzen 2015, Carinthian Summerfestival, Trigonale Festival for Early Music, Festival Barocco di Viterbo, Internationale Bachtage, Baroque Festival St. Pölten, donauFestwochen, Internationale Händel Akademie Karlsruhe, Baroque Opera Festival Schloss Damtschach, Festival Revueltas Mexico, Walter Arlen Festival Rostock.
Jako solistka współpracuje z wieloma zespołami i orkiestrami, między innymi z: L’Orfeo, La Tempesta, JJ Fux Orchestra, Orkiestra Barokowa z Karlsruhe, Clemencic Consort, Haydn Philharmonie, Capella Leopoldina, Academia Salieri, Musica Figuralis, In Flagranti, Prague Bach Orchestra, Ensemble Saitsiing, Ensemble Tientos, Capella Lutherana, Concertino Amarilli, Musiche Varie Renaissance Ensemble, Grazer Instrumentalisten, Graubündner Kammerphilharmonie, Orquesta Filharmonica de Málaga, Musica Aeterna, Bielefelder Philharmoniker, Orchester 1756 i Savaria Symphony Orchestra.
Występowała w słynnych salach koncertowych takich jak: wiedeński Musikverein, wiedeński Konzerthaus, wiedeńska Opera Kameralna, a także na deskach Sirene Opera Theatre i teatrów operowych w Pretorii, Maladze, Poznaniu i Szczecinie.

Repertuar Marelize Gerber obejmuje dzieła od Renesansu po muzykę XXI wieku, ze specjalnością „muzyka dawna” w obu specjlanościach, oratoryjnej i operowej. Jej role operowe to często role tytułowe. Do nich należą: Zefir (w operze Zéphyre – Rameau) Neron (w operze Agrippina – Händla), Clori (w operze Clori – Händla), Dafne (w operze Dafne – Caldary), Amor (w Operze Apollon&Daphne – Cavalliego), Barsine (w operze Nabuchodonozor – Keisera), Deianira (w operze La Lotta d’Hercole con Acheloo – Steffaniego), Sivene (w operze Le Cinesi – Glucka). Marelize Gerber wykonuje również wiodące role żeńskie w operze Fairy Queen Purcella.

Działalność operowa, a także oratoryjno-kantatowa śpiewaczki ma swój oddźwięk głównie w nagraniach CD. Marelize Gerber współpracuje z kilkoma wytwórniami płytowymi jak GRAMOLA i RAUMKLANG dla którch nagrała barokowe kantaty na sopran, Oehms Classics dla którego nagrała utwory Michaela Praetoriusa, a także SONY MUSIC/deutsche harmonia mundi dla których nagrała z kolei operę Orpheus – Telemanna. Ostatnia płyta CD Marelize Gerber wydana została przez firmę CHALLENGE RECORDS i jest to nagranie opery Mozarta La Betulia Liberata z zespołem L’Orfeo Baroque Orchestra pod dyrekcją Michi Gaigg. Nagranie to otrzymało nominację do nagrody INTERNATIONAL CLASSIC MUSIC AWARDS 2015.

 www.marelizegerber.com